Enlightened matches


Japanese matchbooks
Get lit by a bunny, a bee, a pig or a panda. Allumé par un lapin, une abeille, un cochon ou un panda.
via The Dieline Photo : The Dieline


Matchbook designed by Christine Celic Strohl for La Condesa, a Mexican restaurant in Austin (Texas)
BOOOO!! BOUUUHH!! via sub-studio Photo : Ads of the World


matchbook by BBDO Berlin, for Blush, lingerie
A message a bit crude to promote underwears, but an idea working so well!
Un message un peu cru pour promouvoir des sous-vêtements, mais une idée qui marche si bien!
via Ads of the World Photo : Ads of the World


"Marlboro" matchbook by Radi designers for Marlboro
"The case is designed to stiffen the cigaret soft pack and allows to light matches, thanks to the star shaped patch sticker, that you can stick to your shoe or any other place of your choice."
"L’étui sert à rigidifier le paquet de cigarettes souple, et permet d’allumer une allumette, grâce au patch auto-collant en forme d’étoile, que l’on peut coller sous sa chaussure ou autre support de son choix."
via Crookedbrains photos © Radi Designers


The match bloc by Franck Fontana for Design Pyrénées
Accessories for fireplace : matches to light a fire, shaped as a wood log.
Bloc of 36 or 100 matches, handcrafted in pine wood.
Accessoires pour cheminées : allumettes pour démarrer un feu, en forme de bûche.
Bloc de 36 ou 100 allumettes, fabrication artisanale en pin.
Also available in the "Coup de scie" line : the Bush and the Log
Dans la même ligne "Coup de scie" : le Fagot et la Bûche
Bush handcrafted in pine wood and numbered pieces. A large bloc of matches combined with kindling makes a special bush for easy start fires. Regarding to the price, a piece of art.
Fagot fabriqué artisanalement en pin et pièces numérotées. Une bûche composée d'un grand bloc d'allumettes associé avec du petit bois, qui sert à facilement démarrer les feux de cheminée. En regard du prix, une oeuvre d'art.
Compact handcrafted birch wood log. Nine pieces of wood of different sizes. Once broken apart following the cuts made into it, it reveals a match, kindling and logs. Everything is gathered for easy start and make the fire. The whole log is designed to burn in one hour.
Bûche compacte, fabriquée artisanalement en bouleau. Neuf pièces de bois de différentes tailles. Après les avoir détachées selon les coups de scie sont révélés une allumette, du petit bois et des bûches. Tout est réuni pour facilement démarrer et faire un feu de cheminée. La bûche en son entier est conçue pour brûler en une heure.
available at Life is Goods Photo : Life is Goods


Pocket birthday by Loony Design
What would be a birthday without blowing a candle? Here is the "happy birthday" kit : 4 candles and matches, all of it inside a candleholder matchbox where you'll write down the age you are celebrating.
Que serait un anniversaire sans souffler de bougie? Voici le kit "joyeux anniversaire" : 4 bougies, des allumettes, dans un boîte d'allumettes bougeoir sur laquelle il ne reste plus qu'à inscrire l'âge à célébrer.
available at Loony Design and design3000.de Photo : Design3000.de shop of ideas


"Yes-Not instant teller" by Cung-Young Chu
A matches daisy to help you make your decision. Rip off a petal muttering you indecisiveness. It will be lit after pulling it out, and burned out into ashes. Just few seconds to make a choice. The burning petal reminds that once the decision taken, there will be no going back. Otherwise it's not a decision!
Une marguerite d'allumettes pour aider à prendre des décisions. Arracher un pétale en murmurant son indécision. Il prend feu en le détachant de son coeur, brûle et devient cendre. Quelques seconde pour faire un choix. Ce pétale brulé rappelle qu'une fois la décision prise on ne peut revenir en arrière. Sinon ce n'est pas une décision!
via Creative Product Photo © Cung-Young Chu



Calendar of matches by Yurko Gutsulyak for VS Energy International Ukraine, an energy and electricity producer and distributor
"The idea was to create as unique a calendar so that the process of its presenting would become an outstanding event. Alongside with this, it was important to expose the idea of "energy", as it is predetermined by the name and logo of the company. Each page is a month and it looks like a comb made of matches that correspond to the days. The matches are real and the construction of the calendar is absolutely safe."
"L'idée était de créer un calendrier unique dont le processus de présentation même génère un événement exceptionnel. Parallèlement, il était important de présenter l'idée d'énergie, un prérequis déterminé par le nom et le logo de l'entreprise. Chaque page est un mois et ressemble à un peigne fait d'alumettes correspondant à chaque jour. Les allumettes sont véritables et la composition du calendrier est sans aucun danger."
"Each strip is dipped in a special chemical solution and covered with sulphur, with striking surface stripes applied on both sides of the stand base."
A brilliant advertising for a company which products and distributes energy, but also convenient for : the phylosophics who think time goes too fast, the pessimists who want to turn crapy days into ashes, the positives who want to alight their day, the pragmatics who are going to buy 365 candles, the resolution takers who decided to cut cigarettes by one a day.
"Chaque bande de papier est trempée dans une solution chimique particulière et couverte de soufre, avec des bandes grattoir placées des deux cotés du support."
Une communication judicieuse pour une entreprise qui produit et distribue de l'énergie, mais ce calendrier sera aussi très pratique pour : les philosophes qui pensent que le temps passe trop vite, les pessimistes qui veulent réduire en cendre les mauvais jours, les positifs qui veulent illuminer chaque jour, les pragmatiques qui vont devoir acheter 365 bougies, ceux qui prennent la bonne résolution de ne fumer plus qu'une cigarette par jour.
via The Dieline photos © Yurko Gutsulyak


"New Ranger Extreme with extendable cargo bed" by JWT Malaysia for a Ford limited edition truck.
A perfect way to highlight the specific cargo bed extender, together with providing Ford's website address. The target audience was mainly people in blue-collar industries. 5000 matchboxes were given in specific after-works pubs where they tend to gathered, 1600 people driven by curiosity visited the website, of wich 300 booked and had a drive test. Eventually the limited edition truck was sold out a month ahead of schedule.
Un bon moyen de mettre en valeur la spécificité du véhicule à plateforme rallongée, tout en distribuant l'adresse du site Ford. La cible de cette campagne était principalement les gens travaillant dans les milieux industriels et ouvriers. 5000 boîtes d'allumettes ont été distribuées spécifiquement dans les pubs et bars où ils tendent à se réunir, 1600 personnes conduites par la curiosité visitèrent le site internet, dont 300 réservèrent et firent un essai du véhicule. Finalement la camionnette en édition limitée fut en rupture de stock un mois en avance.
via directdaily Photo : Ads of the World


"New York City story matchbook" by designer and artist Tobias Wong
It's the story about two matches in fire in the Manhattan skyline...
Tobias Wong sculpted these matches as a small souvenir, re-imagining the Florent’s matchbook, a restaurant in New York's downtown Meatpacking district, and later available as limited editions in galleries for the symbolic price of $911.
C'est l'histoire de deux allumettes en feu dans Manhattan...
Tobias Wong a sculpté ces allumettes comme un petit souvenir, recréant la pochette d'allumettes Florent, un restaurant de New York, puis en a fait des éditions limitées disponibles en galerie pour le prix symbolique de 911$.
via matchesmatter Photo : matchesmatter
more about this product on I.D.


"Make this your last one", advertising by CDP London for SmokeFree Camden
"These books of matches were left around pubs in London to coincide with the UK smoking ban. Research shows that smokers' resolve to quit improves if they can have one last cigarette."
"Ces pochettes d'allumettes furent distribuées dans les pubs de Londres lorsque l'interdiction de fumer dans les lieux publics au Royaume-Unis se mit en place. Des recherches ont montré que les fumeurs prennent plus facilement la résolution d'arrêter s'ils peuvent avoir une dernière cigarette."
via Ads of the World Photo : Ads of the World


"Stop fire before it starts", advertising for N2telligence
"N2telligence is the first and only patent supplier world-wide for using the exhaust gas from a fuel cell (nitrogen (N2) enriched air) for fire protection."
"N2telligence est le premier et unique a avoir proposé et breveté une technique permettant d'utiliser les gaz d'échappement comme pile à combustible (azote (N2) enrichi en air) des instruments de protection du feu."
via Ads of the World Photo : Ads of the World

9 comments:

Anonymous said...

Awesome post. Do you mind if I ask what your source is for this information?

.O°o° said...

Hi, thanks for your comment!
There is a link to my source under each reference. Most of them are other blogs. But I actually made my research with Google!!

Anonymous said...

Conseils tres interessants. A quand la suite?

Anonymous said...

Oi agradável este blogue está muito desenvolvido.........bom trabalho :)
Adorei Continua deste modo !

Anonymous said...

Your insight view is valueble for me. Thanks!

Anonymous said...

Hey très jolie blog! Man .. Belle .. Amazing .. Je vais mettre en signet vos blog et de prendre les nourrit aussi ...

Anonymous said...

Actually like your websites particulars! Undoubtedly a wonderful provide of knowledge that is extremely helpful. Keep on to hold publishing and that i’m gonna proceed studying by means of! Cheers.

Anonymous said...

I like it very much!

Anonymous said...

What words..

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